BUDI PODRŠKA MLADIMA OKO SEBE

18 Aug/2022 Objavljeno u Vesti

Četvorodnevni trening za vršnjačke edukatore-multiplikatore nastao je kao rezultat saradnje OPENS-a i UNICEF-a, a u okviru projekta “Mladi u centru”. Cilj treninga odnosio se na osnaživanje mladih da u zajednicama iz kojih dolaze realizuju trening sa ciljem oformljavanja grupe vršnjačkih edukatora – mladih koji su osnaženi veštinama da prepoznaju kada su im prijatelji ili vršnjaci u nevolji, kako mogu da im odmah pruže podršku i kada da ih upute odrasloj osobi za dalju pomoć.

Trening namenjen vršnjačkim edukatorima-multiplikatorima bio je primarno namenjen mladima iz sledećih gradova: Novi Sad, Sombor, Niš i Mionica, s obzirom na to da u Novom Sadu već postoji grupa aktivnih vršnjačkih edukatora i da je prepoznato da je potrebno dalje raditi na razvoju njihovih veština, dok u preostalim gradovima se aktuelno ulažu napori u oformljivanje omladinskih centara prema uzoru na Omladinski centar OPENS, te je prepoznata potreba za osnaživanjem mladih iz upravo ovih gradova, kako bi bili u mogućnosti da realizuju programe u omladinskim centrima u zajednicama iz kojih dolaze.

Na treningu je učestvovaolo 16 učesnika, pri čemu je bilo 11 osoba ženskog pola, 4 osobe muškog pola i jedna osoba koja svoj pol određuje kategorijom “drugo”. Učesnici su došli iz sledećih gradova: Novi Sad (6 učesnika), Mionica (1 učesnica), Niš (4 učesnika), Čačak (1 učesnica), Beograd (1 učesnica), Sombor (1 učesnica), užice (1 učesnica), Sremska Mitrovica (1 učesnica).

Genealni utisak trenerkinja jeste da je trening bio uspešan, da su mladi stekli nova znanja i veštine koje će im koristiti u različitim aktivnostima koje samostalno realizuju kao lideri sa drugim mladima u zajednicama iz kojih dolaze, ali i da imaju potrebne informacije i resurse nakon kojih mogu uz saradnju sa odraslom osobom, stručnjakom koji je aktivan u domenu mentalnog zdravlja da realizuju trening za vršnjačke edukatore koji će nakon treninga biti aktivni u zajednici. Evaluacije učesnika ukazuju na to da su zadovoljni različitim elementima treninga, da procenjuju kako su stekli nova znanja i veštine, kao i da su treneri za njih bili motivišući i procenjeni kao adekvatni u kontekstu teme samog treninga.