FORMIRANJE DOBRE SAOBRAĆAJNE NAVIKE

 Biciklisti su uslovima smanjene vidljivosti naročito ranjivi i teže uočljivi: Zakon obavezuje da biciklista noću i u uslovima smanjene vidljivosti ima belo svetlo napred, crveno nazad. U Novom Sadu je prema zvaničnim podacima policije do početka septembra u toku kontrole zaustavljeno oko 950 biciklista za vožnju bicikla bez svetla. Uprkos tome, u gradu od gotovo 40.000 biciklista broj osvetljenih biciklista je veći od proseka.

 

Prva istraživanja udruženja u 2012. godini na 5 različitih lokacija pokazala su da je svega 25% biciklista pravilno osvetljeno, dok gotovo pola nije imalo nikakva svetla. Do 2018. godine nakon različitih akcija i kampanja zabeležen je skok na 43% pravilno osvetljenih. Najbolje navike su imali mladi (oko pola pravilno osvetljenih), dok su u grupi od preko 60 godina najmanje vodili računa o ovoj obavezi.

 

Da bi doprineli rešavanju problema, aktivisti i volonteri Novosadske biciklističke inicijative razgovarali su sa biciklistima i delili svetla.

 

I ove godine su udruženja u nekoliko akcija delila svetla, ali i katadioptere (popularne “mačje oči”). U prve dve akcije podeljeno je 160 kompleta svetala biciklistima na dve lokacije, dok je u trećoj, jesenjoj, podeljeno 70 kompleta svetala i 40 katadioptera.

 

Projekat “Pogon 19” u okviru koga je izvedena akcija podržali su Omladinski savez „Omladinska prestonica Evrope Novi Sad – OPENS“ i Hajnrih Bel Fondacija.

Povezani članci:

ЈАВНИ ПОЗИВ ЗА ЈЕДИНИЦЕ ЛОКАЛНЕ САМОУПРАВЕ, ГРАДСКЕ ОПШТИНЕ И ГРАДОВЕ ЗА ПОДНОШЕЊЕ ПРИЈАВЕ ЗА ПОДРШКУ У ПРОЦЕСУ УСПОСТАВЉАЊА ОМЛАДИНСКИХ ПРОСТОРА

Програм  „Трансформација омладинске политике” Омладинског савеза удружења ОПЕНС фокусира се на заговарање за и успостављање омладинских простора у Србији. Пошавши од чињенице да су улагања у просторе и програме за младе

Opširnije »